Prezentare

Grădinița cu program normal și prelungit din cadrul Școlii Gimnaziale “Ion Heliade Rădulescu” garantează o educație timpurie de calitate, unde accentul este pus pe un proces educațional armonios, într-un mediu prietenos și vesel, unde toți copiii se simt ca acasă.

Integrarea individuală a fiecărui copil este garantată de un personal foarte bine pregătit ce are în vedere valorificarea și fructificarea deprinderilor cognitive ale preșcolarilor, pentru noi fiind foarte importantă dezvoltarea continuă a celor mai de bază competențe pe care le poate asimila copilul în primii trei ani de viață.

Activitățile întreprinse în cadrul grădiniței noastre se bazează pe programa aferentă învățământului tradițional, folosindu-se atât metode clasice cât și moderne în procesul de predare-învățare-evaluare.

Acestea se îmbină pentru a implica preșcolarii în diverse tipuri de activități de cunoaștere a mediului, științe, limbă și comunicare, sau din sfera artistică.
Pe baza comportamentelor vizate prezente în Curriculum pentru Educație Timpurie, propunem și abordăm zilnic o serie de activități curriculare ce au în vedere dezvoltarea limbajului, psiho-motricității, comportamentului igienico-sanitar, toate în conformitate cu nivelul de vârstă al preșcolarilor si particularitățile individuale ale acestora.

Obiectivele pe care le avem în vedere sunt: dezvoltarea socială și emoțională a copiilor (cultivarea abilităților de comunicare și interacțiune socială, promovarea empatiei între copii), asigurarea unui mediu de învățare sigur și stimulativ, dezvoltarea competențelor lingvistice și de alfabetizare, învățarea prin joc și experiențe practice.

Ne bazăm pe obiectivele enumerate mai sus în ceea ce privește ghidarea activităților întreprinse zilnic, dar și pentru a întocmi o serie de strategii didactice pe care le abordăm în grădinița noastră. Astfel, acestea contribuie la un mediu educațional sigur, eficient și stimulativ pentru cei mici.

Tot personalul didactic se preocupă de crearea unei fundații solide pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, pregătindu-i astfel pentru etapele următoare ale educației și ale vieții.